Ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης στις 23 Σεπ 2019, στην ειδική σύνοδο του Ο.Η.Ε. για το κλίμα, είχε ανακοινώσει ότι μέχρι το 2028, η Ελλάδα θα έχει κλείσει όλες τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με βάση τον άνθρακα. Τρεις μήνες μετά, με νέες ανακοινώσεις, μετέφερε αυτή την ημερομηνία πέντε (5) χρόνια νωρίτερα, το 2023. Δεν κατανοώ το σκεπτικό καθώς και τον σχεδιασμό που υπαγόρευσε το χρονικό αυτό άλμα των πέντε (5) ετών.
Η συμφωνία των Παρισίων
για το κλίμα έχει ορίζοντα το 2050, με στόχο να πετύχει η Ευρώπη σταδιακά
μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα. Το προηγούμενο Εθνικό Σχέδιο για την
Ενέργεια και το Κλίμα, το οποίο είχε εγκριθεί και μάλιστα επαινεθεί από την
Κομισιόν, προσδιόριζε δε ότι μετά το 2030 ο λιγνίτης θα συμμετείχε με 17% στο
ενεργειακό μίγμα ως καύσιμο βάσης. Για την Ελλάδα θα επιτυγχανόταν το 2050 η
δέσμευση του μηδενικού αποτυπώματος σε διοξείδιο του άνθρακα.
Η Γερμανία, με τις
τεράστιες οικονομικές και αναπτυγμένες τεχνολογικές δυνατότητες στον τομέα των
Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) έθετε και θέτει στο αντίστοιχο Εθνικό της
Σχέδιο ως φιλόδοξο –όπως τον χαρακτηρίζει- στόχο το 2038!
Γιατί βιάζεται η
Ελλάδα; Οι επιλογές γρήγορης αντικατάστασης του εθνικού ενεργειακού πόρου
(λιγνίτης), με το εισαγόμενο φυσικό αέριο και της παράδοσης των άλλων
σημαντικών εθνικών ενεργειακών πόρων (ήλιος, βιομάζα, αέρας, νερά – αργότερα
υδρογονάνθρακες κλπ.) σε εκμετάλλευση από πανίσχυρα ξένα ιδιωτικά ή/και κρατικά
συμφέροντα θα υποσκάψουν με ανεπανόρθωτο τρόπο την ενεργειακή ευστάθεια και την
όποια αντοχή της χώρας. Υπάρχει δυνατότητα να καταστεί ευάλωτη και εξαρτώμενη
στο υπάρχον γεωπολιτικό παιχνίδι.
Τα παραπάνω έγγραφα
στο φύλο Μαρτίου 2021 της Ε.Η και δικαιώθηκα. Την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου
ενημερωθήκαμε ότι με απόφαση της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης, δόθηκαν τέσσερα (4) χρόνια
παράταση στο κλείσιμο των μονάδων παραγωγής ρεύματος με λιγνίτη, πρόγραμμα το
οποίο θα ολοκληρωθεί το 2028. Κατά παράξενο και πρωτοφανή τρόπο, η κυβέρνηση
άρχισε να κλείνει από το 2021 τα εργοστάσια λιγνίτου, χωρίς να περιμένει τις
προθεσμίες και τώρα το έτος ορόσημο μεταφέρεται στο 2028.
Καλή και θεμιτή η
΄΄πράσινη ανάπτυξη΄΄ και το φυσικό αέριο να μην προτρέχουμε όμως άσκοπα και
κάνουμε παλινδρομήσεις που στοιχίζουν ακριβά στον φορολογούμενο Έλληνα Πολίτη
και την οικονομία, ιδιαίτερα την τρέχουσα περίοδο, με τις υπάρχουσες
γεωπολιτικές ανακατατάξεις και ενεργειακή κρίση.
Είναι πραγματικά
παράξενο, να εξαρτόμαστε ενεργειακά, σαν χώρα, από άλλα κράτη. Μια χώρα με πάρα
πολλά χιλιόμετρα ακτογραμμή, με έντονη ηλιοφάνεια (ηλιακή ενέργεια) και πολλούς
ανέμους (αιολική ενέργεια).
Ο μόνος δρόμος προς
την Ελευθερία είναι να αποκτήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό
ενεργειακής αυτονομίας και είναι δεδομένο ότι εάν δεν μας καταδυνάστευαν οι
αριστερόστροφες αγκυλώσεις περί περιβαντολογικών επιπτώσεων, το ποσοστό
ενεργειακής αυτονομίας μας, θα ήταν μεγαλύτερο.
Έχουμε οδηγηθεί να εξαρτόμαστε
ενεργειακά από μια στρόφιγγα. Ότι καλύτερο γι΄ αυτούς που την ελέγχουν.
Η Ενέργεια αποτελούσε
και αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ομαλή παραγωγική λειτουργία της χώρας.
Το τελευταίο διάστημα
παρακολουθούμε ένα έντονα αναθεωρητικό παιχνίδι στο οποίο οι παίχτες και οι
σκοποί τους, φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού. Αντικείμενο της διαμάχης το
γεωπολιτικό (επέκταση – επιρροή) αλλά και το ενεργειακό.
Οι ρόλοι ενός εκάστου
στο παιχνίδι έχουν ως εξής: ΗΠΑ, ο ασυνεπής γίγαντας, που προωθεί τα συμφέροντα
του στην πλάτη της πολυπαθούς Ευρώπης, ΕΥΡΩΠΗ, ο γερασμένος παρηκμασμένος και
άβουλος παίχτης απέναντι στον γίγαντα, που δεν έχει διδαχτεί τίποτα από τους
δυο παγκόσμιους πολέμους, ΡΩΣΙΑ, ο ανήσυχος ισχυρός γείτονας που μίλησε,
φώναξε, διαμαρτυρήθηκε, προειδοποίησε και κάποια στιγμή αποφάσισε να προβεί σε
πράξεις, δείχνοντας τα δόντια του, ΟΥΚΡΑΝΙΑ, ο χρήσιμος ανόητος, που δεν
καταλαβαίνει τι γίνεται και φυσικά το πρώτο και μεγαλύτερο θύμα.
Εκτιμώ, ότι η
κατάσταση, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, μάλλον θα λήξει σύντομα και οι
κερδισμένοι θα είναι οι ισχυροί ΗΠΑ(ενεργειακό) – ΡΩΣΙΑ(γεωπολιτικό) και
χαμένοι οι ανίσχυροι ΕΥΡΩΠΗ(ενεργειακό) – ΟΥΚΡΑΝΙΑ(εδαφικό) όπως συμβαίνει
πάντα. Είναι περιττό να επισημάνω ότι το πραγματικό θύμα των υποθέσεων αυτών,
είναι ο απλός λαός. Ειδικά σε ότι αφορά την Ευρώπη, που είναι σπίτι μας, νομίζω
ότι, είναι καιρός να καταλάβει κάποτε, ότι η Ρωσία είναι και θα παραμείνει ο
γείτονας, με τον οποίο οφείλει να έχει καλές και σε καμία περίπτωση εχθρικές
σχέσεις.
Δεν αναφέρομαι στο
διεθνές δίκαιο, το εθνικό συμφέρον και το ανθρωπιστικό ζήτημα διότι, είναι άλλα
θέματα, τεράστιο το καθένα από μόνο του και τα οποία προσεγγίζει κανείς
διαφορετικά και με ποικίλα κριτήρια.
Επέμεινε δυστυχώς
μέχρι τέλους η κυβέρνηση στην υπερφορολόγηση των αναδρομικών των συνταξιούχων!
Με τόκο μέχρι 45% και έως 48 ΕΝΤΟΚΕΣ δόσεις θα πληρώσουν 1.100.000 Συνταξιούχοι
τα λίγα αναδρομικά που εισέπραξαν από δικαστικές αποφάσεις. Το κερασάκι στην
τούρτα είναι ότι τέθηκαν εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για τον αριθμό
των δόσεων από τους αρμόδιους και υπεύθυνους διαψεύδοντας τις προσδοκίες των
συνταξιούχων και των οικογενειών τους!
Οι ε.α αξιωματικοί των
ΕΔ βρέθηκαν την τελευταία δεκαετία στο στόχαστρο των περικοπών, όχι μόνο
καταγράφοντας το υψηλότερο ποσοστό απώλειας του οικογενειακού τους εισοδήματος,
αλλά και λόγω του λανθασμένου επανυπολογισμού των συντάξεων τους. Η χαριστική
βολή δόθηκε με την αποσύνδεση των αποδοχών των ε.α στελεχών από τις αποδοχές
των ε.ε, που δεν άλλαξε από την παρούσα κυβέρνηση, παρά τα όσα ευαγγελιζόταν
προεκλογικώς ως αντιπολίτευση.
Η ΕΑΑΣ, με επιστολή
στον κ. Πρωθυπουργό, με παρέμβαση στον κ. ΥΕΘΑ και με ενημέρωση συγκεκριμένων
βουλευτών και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων και με παράλληλη ενημέρωση από τα
Τοπικά Συμβούλια (ΤΣ) των Παραρτημάτων μας στους τοπικούς Βουλευτές, το μείζον
των οποίων συμφώνησε με τις θέσεις μας, έθεσε τα παρακάτω φλέγοντα και σοβαρά
θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
-Το ζήτημα του
στρατιωτικού προσωπικού ( Μόνιμο – Έφεδρο) και της επάνδρωσης των Μονάδων, με
ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα της θητείας.
-Πως οι εξοπλιστικές
ανάγκες μπορούν να αποτελέσουν πυλώνα ανάπτυξης της χώρας και της Ελληνικής
Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ)
-Το γενικότερο θέμα
των στρατιωτικών συντάξεων και των αποδοχών των στελεχών των Ε.Δ με ιδιαίτερη
έμφαση τις δυσανάλογες μειώσεις και την αποκοπή των συντάξεων από τις αποδοχές
των εν ενεργεία.
-Η φορολόγηση των
αναδρομικών
- Η αναλογική κατανομή
των εσόδων των Μετοχικών Ταμείων που προέρχονται από τα εξοπλιστικά
προγράμματα.
-Η κατάργηση της κράτησης
2% επι των πληρωμών που έκαναν οι Ένοπλες Δυνάμεις, για προμήθειες, επισκευές
μισθώσεις κλπ που καταβάλλονται υπέρ του Ταμείου Αλληλοβοηθείας του Στρατού
Ξηράς. Υπογραμμίζεται ότι η κράτηση 2% υπερ του ΣΞ, καταργήθηκε από το έτος
2000, μόνο για τον Στρατό Ξηράς.
Φορολόγηση αναδρομικών
11μηνου
Τα αναδρομικά αυτά
προέρχονται από περικοπές που έγιναν σε κύριες συντάξεις για το διάστημα από
τον Ιούνιο του 2015 έως τον Μάιο του 2016, δλδ για 11 μήνες.
Η ΕΑΑΣ κατέβαλλε
ιδιαίτερα έντονη προσπάθεια τους τελευταίους μήνες, προκειμένου το ποσόν των
αναδρομικών να φορολογηθεί αυτοτελώς. Οι προτάσεις μας όμως αγνοήθηκαν!
Η οργή και η
απογοήτευση των χιλιάδων μελών μας, είναι πλέον καταγεγραμμένη και θα
αξιοποιηθεί κατάλληλα.
Τα σίγουρα αναδρομικά
Δημοσίου που θα αποδοθούν στους δικαιούχους
Πρόκειται για την
επιστροφή κρατήσεων της εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) με ποσά που
ξεκινούν από τα 600 ευρώ και φτάνουν έως 11.760 ευρώ, την οποία δικαιούνται
περίπου 400.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου με την απόφαση 1477/2021 που εξέδωσε,
το 2020, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Το Ανώτατο Δικαστήριο
έκρινε (επαναλαμβάνοντας προηγούμενη απόφασή του) αντισυνταγματική την επιβολή
της ΕΑΣ, καθώς και τις περικοπές των κύριων συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ. Η
απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι οριστική και δεν πρόκειται να υπάρξει
άλλη για την ΕΑΣ.
Μειώσεις στις κύριες
και επικουρικές συντάξεις θα υποστούν από την 1η Μαρτίου οι
συνταξιούχοι που άρχισαν να εργάζονται πριν από τις 13/5/2016, εφόσον
συνεχίζουν να εργάζονται. Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν επηρεάστηκε από την
έναρξη ισχύος του ν. Κατρούγκαλου (13/5/2016), η οποία προέβλεπε περικοπές κατ΄
αρχάς 60% και από τον Μάρτιο του 2020 κατά 30%. Γι αυτούς προβλέφθηκε ότι θα
υποστούν τις μειώσεις που υπέστησαν οι συνταξιούχοι που απέκτησαν την ιδιότητα
απασχολούμενου συνταξιούχου, μετά τις 13/5/2016, κατ΄ αρχάς απο 1/3/2021, με
γενόμενη δε τροποποίηση της σχετικής διάταξης, από 1/3/2022 (ν. 4670/2020).
Εκείνο που δεν έχει γίνει ευρέως γνωστό
είναι ότι οι συνταξιούχοι αυτοί καθώς και όλοι οι άλλοι απασχολούμενοι
συνταξιούχοι, σύμφωνα με υπουργική απόφαση που εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2021,
έχουν υποχρέωση να δηλώσουν την απασχόληση ή αυτοαπασχόληση του αυτή στις καθ΄
ύλην αρμόδιες υπηρεσίες εκκαθάρισης συντάξεων του e – ΕΦΚΑ, μέχρι την
ενεργοποίηση μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής που προβλέπεται να δημιουργηθεί,
σύμφωνα με την ίδια υπουργική απόφαση.
Είναι φανερό ότι ούτε
ικανός χρόνος δόθηκε για προσαρμογή στα νέα δεδομένα, ούτε διατυπώθηκε κάποιο
οικονομικό όριο απαλλαγής φορολόγησης στους ενδιαφερόμενους. Υπογραμμίζεται ότι
όσοι αποφάσισαν να εργαστούν μετά τη συνταξιοδότησή τους δεν το έκαναν για
προσπορισμό πλούτου και σώρευση κερδών αλλά για λόγους αποκλειστικά και μόνο
επιβίωσης και αξιοπρέπειας όταν οι περικοπές των συντάξεων τους άγγιζαν ακόμη
και το 50%!!!!
Όλες οι παραπάνω
περικοπές μαζί με αυτές που προστίθενται με το σχετικό νόμο, συνιστούν
αθροιστικά, υπερβολική φορολόγηση και βάρη που κλονίζουν ριζικά την οικονομική
κατάσταση των απασχολουμένων (Αρθ 1 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ10) έρχονται δε, σε πλήρη
αντίθεση με το πνεύμα θεμελιωδών Συνταγματικών Αρχών του Κράτους Δικαίου όπως
αυτές της Ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και συμμετοχής στην οικονομική
ζωή τόπου, της Ασφάλειας Δικαίου, της προστατευόμενης Εμπιστοσύνης, της χρηστής
Διοίκησης, της ανταποδοτικότητας εισφορών και πληθώρας άλλων που δεν κρίνεται
σκόπιμο να αναφέρουμε.
Οι απόστρατοι
Αξιωματικοί δεν καλύπτουν θέσεις νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας, αλλά
αξιοποιούνται κυρίως ως στελέχη σε εξειδικευμένους τομείς εργασίας λόγω της
πολύχρονης εμπειρίας και της τεχνογνωσίας τους. Σε μια χώρα που έχει ανάγκη την
ανάπτυξη και την πρόοδο, δεν είναι δυνατόν να προωθείται η ΄΄ μαύρη΄΄ και
αδήλωτη εργασία, με ταυτόχρονη διαφυγή κερδών
Όλα τα παραπάνω
εκτέθηκαν σε επιστολή η οποία απεστάλλει στον Πρωθυπουργό της Χώρας κ. Κ
Μητσοτάκη και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων κ. Κ Χατζηδάκη, με
την οποία ζητάμε την τροποποίηση της σχετικής διάταξης, του αναφερόμενου νόμου.
Όπως κατά καιρούς έχω
επισημάνει, ο Έλληνας Στρατιωτικός, εν ενεργεία ή απόστρατος, ούτε επαίτης
είναι ούτε προσπαθεί να λάβει «παρά του μη έχοντος». Απαιτεί όμως ως νομοταγής
πολίτης την πλήρη συμμόρφωση του Δημοσίου στις αποφάσεις της Ελληνικής
δικαιοσύνης και όπου υφίσταται πρόβλημα δημοσιονομικό, να επέρχεται
συμβιβασμός, ακόμα και μακροχρόνιος, έναντι των υποχρεώσεων του προς αυτό
(φόροι, εισφορές κα).
Πηγή: Στοιχεία από τα
αναφερόμενα σχετικά με την εφαρμογή του ν. 4370/2020, ελήφθησαν από δημοσίευση
στα Σταράτα λόγια και εφημερίδα ΝΕΑ (25-2-2022)
ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ Ε.Α. ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Ε.Α.Α.Σ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου