Των μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού, των Ελλήνων αξιωματικών που έπεσαν σαν σήμερα το 1996 για τη ΓΗ και το ΥΔΩΡ του Αιγαίου, που έπεσαν υπέρ Πατρίδος, υπέρ Ελληνισμού. Παράλληλα έρχεται στη μνήμη η συμφωνία των Σημίτη-Πάγκαλου λίγους μήνες αργότερα στη Μαδρίτη για τα «ζωτικά συμφέροντα» της Τουρκίας στο Αιγαίο και για την άγνοια της τότε και της σημερινής πολιτικής ηγεσίας περί θαλασσίων (και όχι μόνο) συνόρων!
Παράλληλα, η συζήτηση που έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα για την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), έφερε στο προσκήνιο θέματα με τεράστιο εθνικό και διεθνές ενδιαφέρον. Εθνική κυριαρχία και φυσικοί πόροι. Παράλληλα αναδείχτηκαν και συνιστώσες που σχετίζονται με τα παραπάνω και ιδιαίτερα με το κατά πόσο η Ελλάδα μπορεί- στην παρούσα συγκυρία- να ανακηρύξει την ΑΟΖ και εάν αυτή περιλαμβάνει όλη την ελληνική επικράτεια και βεβαίως για το σχέδιο αξιοποίησης και νησιών και βραχονησίδων, σχέδιο για το οποίο αντέδρασε η Τουρκία.
Το πρόβλημα των βραχονησίδων και νησίδων και στη συνέχεια του Καστελόριζου ήταν τα πρώτα που προέκυψαν και μάλιστα με ιδιαίτερα προκλητικό τρόπο, αν ληφθούν υπόψη οι σχετικές και επαναλαμβάνομενες δηλώσεις των εκπροσώπων του γειτονικού κράτους. Η ΑΟΖ και τα προβλήματα περί οριοθέτησης και ανακήρυξης είχαν και έχουν και συνέχεια. Η επόμενη έντονη αμφισβήτηση προέκυψε στο βόρειο ακρότατο όριο της ελληνικής (και ευρωπαϊκής για να μη λησμονούμε) θαλάσσιας κυριαρχίας: στη Ζουράφα (Λαδόξερα).
Εκεί που για χρόνια, όπως και σε όλο το Θρακικό Πέλαγος αλλά Θρακική ενδοχώρα, αμφισβητείται η ελληνική παρουσία, ωστόσο στους τελευταίους μήνες και ημέρες, οι ενέργειες της Τουρκίας, έχουν κορυφωθεί με τρόπο προκλητικό, ως συνήθως. Η παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού, του Λιμενικού Σώματος και των Ελλήνων αλιέων είναι οι πλωτές εστίες αντίστασης στην τουρκική αμφισβήτηση, όμως στην ιστορική στιγμή που περνά η πατρίδα μας, η κατοχύρωση της ελληνικής κυριαρχίας, με κάθε τρόπο και μέσο που διαθέτουμε (και ) στη Ζουράφα, είναι άμεση προτεραιότητα.
Είναι περιττό να αναφέρουμε ξανά την κρίσιμη εθνική αλλά οικονομική και πολιτική κρίση την οποία περνάμε όλοι μας. Η πατρίδα μας θα πρέπει έχει κυριαρχία σε όλα τα επίπεδα, ζήτημα που συνδέεται και με την ΑΟΖ, από το Καστελλόριζο και τα Ίμια μέχρι τη Ζουράφα. Στο Αιγαίον κάθε άλλη καθυστέρηση θα συνεπάγεται εξαφάνιση, κυριολεκτικά και μεταφορικά, κάθε μορφής ελληνικής παρουσίας στην περιοχή και αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας και σ΄ αυτό το κομμάτι της πατρίδας μας. Και πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει Έλληνας και Ελληνίδα που επιθυμεί κάτι τέτοιο. Επιπλέον το οφείλουμε στους πεσόντες για την εθνική κυριαρχία στα Ίμια, αλλά και σε κάθε μήκος και πλάτος του Ελληνισμού.
Υ. Γ. Έχουμε αναφέρει πολλές φορές το ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων που διανέμονται στα Ελληνόπουλα και τα όσα καταγράφονται. Ειδικότερα, με τη συμπλήρωση 27 ετών από την απώλεια τριών των τριών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου που έπεσε στα Ίμια Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και Έκτορα Γιαλοψού, είναι καλό να γνωστοποιήσουμε ή /και υπενθυμίσουμε πως καταγράφεται το σημαντικό αυτό γεγονός στο βιβλίο Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου.
Εκεί το θέμα των Ιμίων καταγράφεται στη σελίδα 163, χωρίς όμως να γίνεται αναφορά στους πεσόντες αξιωματικούς: «Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)». Ούτε Ελληνικά Ίμια, ούτε Έλληνες που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος, υπερασπιζόμενοι σημαία, εθνική κυριαρχία και θαλάσσια σύνορα, που κάποιοι αγνοούσαν και συνεχίζουν να αγνοούν και να υποτιμούν τη σημασία τους.
Η τότε υπουργός (Άννα Διαμαντοπούλου) με απόφασή της στις 19/10/2009, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είχε εγκρίνει την ανατύπωση του βιβλίου με βελτιώσεις. Μάλιστα είχε ανακοινωθεί ότι στη νέα έκδοση η αναφορά θα άλλαζε από την πρόταση «με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια» στην πρόταση «με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια», χωρίς όμως να γίνεται και πάλι μνεία στη πτώση του ελικοπτέρου και την απώλεια των Αντιπλοίαρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, Αντιπλοίαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και Σημαιοφόρου Έκτορα Γιαλοψού. Απαιτείται λοιπόν, έστω και τώρα, να διορθωθεί η συγκεκριμένη παράλειψη, προκειμένου η ιστορία και η αλήθεια να παρουσιάζονται όπως είναι…..
ΤΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗ ΜΑΛΚΙΔΗ
ΠΗΓΗ HELLAS JOURNAL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου