Τόσο οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ όσο και οι υπεύθυνοι της κατασκευάστριας εταιρείας εξήγησαν στον Α/ΓΕΑ όλα όσα έχουν τοποθετηθεί στο προχωρημένο προς μετατροπή F-16 VIPE
Οι εικόνες πριν από ένα 24ωρο του «πρώτου γερακιού» της Πολεμικής Αεροπορίας, Αντιπτεράρχου Θεμιστοκλή Μπουρολιά στο cockpit F-16 plus 52 plus που μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι VIPER, σηματοδοτεί τη νέα εποχή για την HAF.
Πριν από περίπου δυο εβδομάδες είχαμε γράψει στην σελίδα μας πως το «005», δηλαδή το μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας που πρώτο έχει μετατραπεί σε VIPER στις ΗΠΑ, έχει περάσει με άριστα όλες τις εξαντλητικές δοκιμές. Έχει ήδη φορέσει το ραντάρ AESA κι όλα νέα συστήματα που το μετέτρεψαν σε μια «οχιά».
Η επιστροφή του στην Τανάγρα από τον Σεπτέμβριο και μετά, σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη του προγράμματος μετατροπής των 83 F-16 στο επίπεδο VIPER.
Άλλωστε στην ΕΑΒ ήδη τα κιβώτια που έχουν όλα όσα χρειάζονται για τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας είναι εκεί και περιμένουν το πράσινο φως από τις ΗΠΑ για να φουλάρουν οι εργαζόμενοι και να μετατρέψουν τ’ αεροσκάφη σε νέα μαχητικά με τρομακτικές δυνατότητες διαλειτουργικότητας.
Ο Αντιπτέραρχος Μπουρολιάς είδε από κοντά όλα τα συστήματα που ήδη έχουν φτάσει από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Τανάγρα και ορισμένα έχουν τοποθετηθεί στο προχωρημένο F-16 που μετατρέπεται σε «οχιά».
Όλες οι πληροφορίες που υπάρχουν από την Πολεμική Αεροπορία είναι πως τα πάντα κινούνται μέχρι τώρα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει το αεροπορικό Επιτελείο στην αρχική συμφωνία με τις ΗΠΑ.
Και αυτό σημαίνει πως στα τέλη της χρονιάς και εντός του 2023 τα πρώτα F-16 VIPER θα βρίσκονται στην πρώτη Πολεμική Μοίρα που θα ενισχυθεί με τον πιο προηγμένο τύπο του μαχητικού, που φέρνει τα πάνω κάτω στο ισοζύγιο δυνάμεων των F-16 της προκλητικής γείτονος.
Το βέρτιγκο της Άγκυρας…
Ήδη το ισοζύγιο αυτό έχει «διαταραχθεί» σημαντικά με την Πολεμική Αεροπορία να έχει πάρει την αεροπορική υπεροχή.
Από την μια πλευρά οι δραματικές διαθεσιμότητες στην TuAF, οι φυλακισμένοι Τούρκοι αεροπόροι και η στρόφιγγα υποστήριξης που κλείνει από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού λόγω των S-400. Αυτό το τελευταίο, είναι που έχει δημιουργήσει και το ασφυκτικό κλίμα στο Κογκρέσο για το αίτημα των τουρκικών F-16 VIPER.
Την ίδια ώρα η εικόνες των Ελληνικών «ριπών» με τους Meteor, τα προ των πυλών Ελληνικά Viper και η άμεσα επερχόμενη αλλαγή σελίδας της Πολεμικής Αεροπορίας, με την αποστολή της LOR για τα F-35, είναι σημαντικά σημεία που κάνουν την γείτονα ακόμη πιο προκλητική.
Και η έξαρση των προκλήσεων σε ρητορικό επίπεδο και στο πεδίο σχετίζεται άμεσα και με την ψαλίδα των δυνάμεων η οποία ανοίγει ολοένα και περισσότερο.
Η σημαντική διαφορά όμως είναι πως σε αντίθεση με την Τουρκία που ασπάζεται την πολιτική των κανονιοφόρων, η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να εξοπλίζεται λόγω της μόνιμης και έμπρακτης απειλής που υπάρχει από την Άγκυρα.
Τα «50άρια» παίρνουν σειρά;
Πάντως μπορεί το πρόγραμμα των F-16 VIPER να τρέχει και να είναι όλοι ευχαριστημένοι, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο για τα μαχητικά της Αγχιάλου, τα οποία εφόσον αναβαθμιστούν από Block 50 σε Block 52 Advanced++, θα δημιουργήσουν μια επιπλέον ασπίδα αλλά κι έναν καθημερινό «εργάτη» απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις.
Και το γράφουμε αυτό γιατί, ούτε Rafale, ούτε μελλοντικά F-35 θα σταλούν για την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών. Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός πως πιθανά και ο Ιούνιος να είναι ο μήνας των F-16 Block 50, αν κι όπως επισημαίνεται από αρμόδιες πηγές στο υπουργείο Εθνικής άμυνας, υπάρχουν δυο σημαντικά νομοσχέδια για την διοικητική μέριμνα του προσωπικού που πρέπει να περάσουν από τις επιτροπές της Βουλής.
Από την άλλη πλευρά όμως οι αποφάσεις για τα «50άρια» πρέπει να γίνουν τελικές, ή θα γίνει η αναβάθμισή τους ή δεν θα προχωρήσει με ότι αυτό σημαίνει για το μέλλον τόσο το δικό τους, όσο και των 83 F-16 Viper για την καθημερινή επιχειρησιακή δραστηριότητα στον ουρανό του Αιγαίου…
Hellas Journal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου