Η
τουρκική πολεμική αεροπορία αδυνατεί ουσιαστικά να στηρίξει τις χερσαίες
δυνάμεις
Εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα από την
εμπλοκή της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας
στις επιχειρήσεις στη Συρία
εξάγονται τις τελευταίες ημέρες από τότε που οι Τουρκικές δυνάμεις
αντιμετωπίζουν τον Συριακό στρατό στην Βόρεια Συρία με επίκεντρο την πόλη Ιντλίμπ.
Στα χέρια
των Ελλήνων Επιτελών φτάνουν συνεχώς στοιχεία και πληροφορίες για τη συμμετοχή
τηςTuAF στον πόλεμο που μαίνεται στην περιοχή. Και τα στοιχεία δείχνουν
ότι η Τουρκική πολεμική αεροπορία αδυνατεί
να στηρίξει ουσιαστικά τις χερσαίες δυνάμεις οι οποίες πλέον καταγράφουν
σημαντικές απώλειες στα πεδία των μαχών.
Τόσο ποσοτικά δηλαδή σε ότι αφορά τον
αριθμό των μαχητικών τα οποία λαμβάνουν μέρος στις επιχειρήσεις όσο και στις
αποστολές που αναλαμβάνουν φαίνεται ότι η συνεισφορά της αεροπορίας είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Σε καμία
περίπτωση δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει αποστολές κρούσης και βομβαρδισμού με
αποτέλεσμα οι δυνάμεις του προέδρου Άσαντ με την βοήθεια των Ρώσων να
προελαύνουν έχοντας ήδη καταλάβει εδάφη από τα οποία είχαν αποχωρήσει εδώ και αρκετά
χρόνια μεταξύ των οποίων και κρίσιμους για τον έλεγχο της περιοχής
αυτοκινητόδρομους.
Η ισχυρή αντιαεροπορική «ομπρέλα» του Συριακού
στρατού και η παρουσία Ρωσικών μαχητικών φαίνεται ότι έχουν λειτουργήσει
αποτρεπτικά για τους άπειρους Τούρκους πιλότους που αδυνατούν να υποστηρίξουν
τις χερσαίες δυνάμεις του Τουρκικού στρατού αλλά και τους φιλότουρκους αντάρτες
που μάχονται στο πλευρό τους.
Η αδυναμία της Τουρκικής αεροπορίας σε πιλότους πιθανότητα όμως και σε
διαθεσιμότητες μαχητικών έχει διαφανεί και στο Αιγαίο. Η απομάκρυνση 300 και
πλέον αεροπόρων F-16 έπειτα από το πραξικόπημα φαίνεται ότι παραμένει ακόμη το
μεγαλύτερο πρόβλημα για τους γείτονες. Οι Έλληνες Επιτελείς εκτιμούν όμως ότι
αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει και με τους τεχνικούς εδάφους με αποτέλεσμα να
έχουν μειωθεί σημαντικά και τα διαθέσιμα μαχητικά τα οποία μπορούν καθημερινά
να απογειωθούν.
Η σύγκριση
στο καθημερινό πτητικό έργο μεταξύ της Ελληνικής και της Τουρκικής πολεμικής
αεροπορίας φαίνεται ότι έχει ξεκάθαρο νικητή και αυτός δεν είναι άλλος από τα
«μπλε» φτερά της Hellenic Air Force.
Μπορεί
καθημερινά στο Αιγαίο η Τουρκική αεροπορία να εμφανίζεται ιδιαίτερα προκλητική
και να προχωρά σε σημαντικό αριθμό παραβιάσεων ακόμα και σε υπερπτήσεις πάνω
από Ελληνικά νησιά ωστόσο πάντα τα Ελληνικά φτερά είναι περισσότερα και
παραμένουν στον αέρα μέχρι να προσγειωθεί και το τελευταίο Τουρκικό μαχητικό.
Και την ίδια
ώρα εκτός από τα αεροσκάφη αναχαίτισης δεκάδες F-16, Mirage 2000 και F-4 της Πολεμικής μας Αεροπορίας εκτελούν
εκπαιδευτικές πτήσεις σε ολόκληρο τον Ελλαδικό χώρο.
Χαρακτηριστικό
είναι ότι όλες οι Ελληνικές Πολεμικές
Μοίρες έχουν τη δυνατότητα και απογειώνουν σε τακτά διαστήματα μεγάλα
Comao, σχηματισμούς δηλαδή οι οποίοι αποτελούνται από πολλά μαχητικά στέλνοντας
ξεκάθαρα μηνύματα στους γείτονες.
Όπως
τονίζουν αεροπορικοί αναλυτές όσο εξελίσσονται τα μαχητικά τόσο εκτινάσσεται
στα ύψη η προστιθέμενη αξία των έμπειρων αεροπόρων. Οι Αμερικανοί υπολογίζουν
ότι κάθε πιλότος F-35 για να πετάξει το Stealth μαχητικό κοστίζει στην
αεροπορία περίπου 11 εκ δολάρια. Γι’ αυτό και η USAF προσανατολίζεται πλέον να
παρέχει στους έμπειρους αεροπόρους, στους καλύτερους πιλότους της, μπόνους
μισού εκατομμυρίου δολαρίων για να παραμείνουν στις τάξεις της. Ίσως κάτι
ανάλογο ενδέχεται να εξετάσει τα επόμενα χρόνια και η Ελληνική Πολεμική
Αεροπορία ώστε να σταματήσει ένα σερί παραιτήσεων, πολλές από τις οποίες δεν
οφείλονται στο ότι «δεν πετά» ο Έλληνας
αεροπόρος. Επιτελείς σημειώνουν πάντως ότι η ΠΑ δεν μπορεί οικονομικά να
ανταγωνιστεί μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία σε επίπεδο μισθών.
Η Τουρκική Αεροπορία πάντως φρόντισε και
έστειλε στη φυλακή τους δικούς της έμπειρους αεροπόρους και τώρα όσοι απέμειναν
ή έπεσαν στα «βαθιά» και αναγκάζονται να ρίχνουν flares πάνω από το Αιγαίο για να ξεφύγουν από την ανελέητη καταδίωξη των Ελληνικών «γερακιών».
NEWPOST
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου