Ο ΟΠΑΠ που διατηρεί το εθνικό μονοπώλιο στο στοίχημα επιλέγει να στηρίζει τουρκικές επιχειρήσεις
«Ο ΟΠΑΠ αποτελεί το σπουδαιότερο παράγοντα κοινωνικής συνεισφοράς στην Ελλάδα λειτουργώντας στο πλαίσιο της World Lottery Associations (WLA) και υιοθετώντας και αναπτύσσοντας τα υψηλότερα πρότυπα για το Υπεύθυνο Παιχνίδι, ενώ παράλληλα μετουσιώνει την επιχειρηματική αριστεία του σε κοινωνική προσφορά μέσω μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».
Αυτά γράφει στην σελίδα του στο διαδίκτυο ο ΟΠΑΠ, το εθνικό μονοπώλιο εδώ και χρόνια στο στοίχημα. Με τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ έσοδα κάθε χρόνο, από χρήματα του ελληνικού λαού.
Πώς, όμως, η εταιρική κοινωνική ευθύνη του εθνικού στοιχηματικού ομίλου, συνάδει με το γεγονός ότι επιλέγει να… στηρίζει τουρκικές εταιρείες;
Πώς είναι με απλά λόγια δυνατόν από τη μια να διαφημίζεις το καλό που κάνεις για την ελληνική κοινωνία και τον αθλητισμό κι από την άλλη να επιλέγεις να στηρίξεις εταιρείες της Τουρκίας κι όχι ελληνικές;
Η ιστορία αποδεικνύει ότι ο ΟΠΑΠ των Τσέχων και του Δ. Μελισσανίδη, δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το αν είναι ηθική η συνεργασία τους με τουρκικές εταιρείες (ειδικά αυτή την κρίσιμη για τα εθνικά θέματα περίοδο), αλλά για το αν έχουν κέρδος. Αν τα νούμερα βγαίνουν ή όπως λέει κι ο λαός, αν μπορούν να «βγάλουν από τη μύγα ξύγκι».
Στην προκειμένη περίπτωση αν μπορούν να κερδίσουν λίγα ευρώ δίνοντας την εκτύπωση των δελτίων του ΚΙΝΟ και του «Στοιχήματος» σε τουρκικές εταιρείες κι όχι σε ελληνικές.
Όπως αποδεικνύεται, τα δελτία που κρατούν στα χέρια τους οι Έλληνες και συμπληρώνουν θέλοντας να παίξουν με την τύχη τους, είναι… made in Turkey. Δηλαδή το μονοπώλιο του στοιχήματος στη χώρα, που έχει πετύχει πλήθος άλλων προνομίων, προτιμά να δίνει μερικά εκατομμύρια στους Τούρκους για να κάνει τις εκτυπώσεις του.
Συγκεκριμένα ο ΟΠΑΠ, στις 30 Αυγούστου 2019 προχώρησε σε διαγωνισμό για την εκτύπωση των δελτίων του Στοιχήματος. Συμμετείχαν ελληνικές εταιρείες, που έχουν ανάγκη να πάρουν δουλειές για να επιβιώσουν και να κρατήσουν τις θέσεις εργασίας που διαθέτουν. Ήταν οι Inform Λύκος, η Αρμός, η Τυποργάνωση και δύο τουρκικές εταιρείες, οι Hobim και Caglayan.
Οι Τούρκοι πέτυχαν να πάρουν από το 1,5 εκατ. ευρώ του έργου ένα ποσοστό 45%, ήτοι 680 χιλιάδες ευρώ.
Σε άλλο διαγωνισμό, στις 20/6./2019, που αφορούσε την προμήθεια θερμικών ρολών, η εταιρεία πήρε δουλειά 162 χιλ. ευρώ και η δεύτερη προμηθεύτρια ήταν η ιταλική Errebi.
Είναι δεδομένο ότι ο ΟΠΑΠ επιλέγει τουρκικές εταιρείες κατά κύριο λόγο προκειμένου να τυπώνει τα δελτία των παιχνιδιών. Απλά και ο Έλληνας πολίτης, ο κάθε παίκτης του ΟΠΑΠ οφείλει να γνωρίζει ότι κρατάει στα χέρια του δελτία που τυπώνονται στη γειτονική χώρα κι όχι από κάποια ελληνική εταιρεία. Αν και είναι νόμιμο, το ερώτημα είναι πόσο ηθικό είναι να δίνεις δουλειά στους Τούρκους με τα λεφτά που μαζεύεις από τα παιχνίδια που είσαι το απόλυτο μονοπώλιο.
Εκτός κι αν η επιχειρηματική ηθική είναι πάνω από την ανάγκη να στηριχθούν Έλληνες επιχειρηματίες κι εργαζόμενοι.
PENTAPOSTAGMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου